СУ "Св. Климент Охридски"

Научноизследователски проекти

Skip Navigation Links
 

Търсене

Новини

Вход в системата

 

 





>>Регистрация
>>Забравена парола

Ръководство


me_HeLi-D: Mental Health Literacy and Diversity. Enhancing Mental Health and Resilience through digital Resources for Youth.



1.9.2022 г. 31.8.2025 г.

Предварително проучване на литературата показва, че психичното здраве обхваща специфични области, например грамотност в областта на психичното здраве, устойчивост, внимателност, управление на стреса, поведение, търсещо помощ, депресия и тревожност. По този начин, в допълнение към опитите за насърчаване на психичното здраве като цяло, е необходимо също така изрично да се съсредоточим върху такива области и това е подходът, предложен в настоящия проект. Грамотността по отношение на психичното здраве, по-специално, се разглежда като ключов фактор за психичното здраве (Fretian et al., 2020). Изследванията показват също, че училищните програми за превенция са се доказали като ефективни за насърчаване на психичното благополучие (Tejada-Gallardo et al., 2020). Училищната обстановка е особено подходяща за достигане до целевата група и е доказала своята ефективност при прилагане на превантивни програми. Предишните училищни програми почти изключително се провеждаха лице в лице (f2f) и само частично включваха използването на цифрови технологии (Bauer et al., 2019). Това е въпреки факта, че дигиталните технологии често предоставят нови предимства: те са достъпни, гъвкави при използване, лесно достъпни, а възможността за анонимност в цифровото пространство намалява прага за тези, които търсят помощ (Murray, 2012). За да се използват такива потенциални ползи, здравната информация трябва да се основава на доказателства, да е с отворен достъп, да се адаптира и да се фокусира върху многообразието на целевата група. Освен това, за да се улесни трансферът на обучение и устойчивостта, също е полезно, когато позволява взаимодействие (Bollweg et al., 2020). Всички тези открития са взети предвид в проекта me_HeLi-D. Проектът има за цел да разработи, внедри и оцени дигитален, приобщаващ, чувствителен към разнообразието и достъпен инструмент, използващ съдържание, което е избрано въз основа на предишни изследователски резултати. Той ще бъде разработен според нуждите на учениците (12-15 години) в сътрудничество с партньорските училища. Целта е да се използва инструментът за разширяване на набора от предишни програми за превенция, така че нуждите на различни ученици да бъдат задоволени и учениците да бъдат мотивирани да предприемат действия по отношение на собственото си благосъстояние.
Училищно образование, грамотност и разнообразие в областта на психичното здраве, цифрови ресурси за младежи

Детайлна информация

Международен
Erasmus+, KA2, Strategic Partnerships Европейска комисия
124000,00 0,00

Координатор


University of Graz, Institute of Biology

Йоаннис Патиас

Участващи подструктури на СУ "Св. Климент Охридски"


Ръководител(и) в СУ "Св. Климент Охридски"


Партньори на проекта



Научни прояви

<август 2022 г.>
пнвтсрчтптсбнд
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234