СУ "Св. Климент Охридски"

Научноизследователски проекти

Skip Navigation Links
 

Търсене

Новини

Вход в системата

 

 





>>Регистрация
>>Забравена парола

Ръководство


Специализирано обучение на работници за летния сезон за предоставяне на достъпни и надеждни услуги на клиенти с увреждания и недостатъци в сектора HORECA - HORECACCESS



1.11.2018 г. 1.11.2020 г.

В рамките на този проект, нуждите на хората с увреждания, които посещават хотели / ресторанти и т.н. са взети под внимание. Те включват не само хората с увреждания, но и други групи, които срещат (временни) трудности в ежедневните си дейности вследствие на недостатъците на тяхната среда (физически и свързани с нагласите). Бариерите могат да бъдат от физическд, възпрятийно и социални естество в сферата на туризма, които ограничават функционирането и създават увреждания чрез тяхното отсъствие или присъствие. Те включват недостъпна физическа среда, отрицателни нагласи на хората към уврежданията, както и услуги, системи и политики, които или не съществуват, или пречат на участието на всички хора във всички области на живота. През летния период има много младежи (на възраст между 15 и 18 години), които търсят работа на пълен работен ден или на пълно работно време през ваканционния период. Например в България безработните младежи на възраст 15-24 г. намаляват с 55% през периода май-септември 2017 г. (източник: Национален статистически институт, 2017 г.). Работодателите се стремят да ги наемат, защото нямат официална квалификация и могат да плащат по-малко суми за заплата. Освен това голяма част от младежите (на възраст 15-18 години) се стремят да търсят работа през летния период, тъй като в повечето случаи те работят в курорти (т.е. в градове с морски или минерални води), където могат да получат значителна сума и съветите от една страна и да бъдат по-независими от родителите си по отношение на финансовите ресурси. В повечето случаи тези младежи не са участвали в предварителни вътрешни обучения в структурите на HORECA поради липса на време и липса на ресурси за обучение на персонала в тези микропредприятия. Следователно те трябва да се научат как да предоставят услуги от своите старши колеги или ръководител на екип по време на работа. Голяма част от младежкото население не разполага с никаква представа за това как да осигури достъпни и надеждни услуги на клиенти с увреждания. В повечето случаи те се страхуват да им служат, защото имат нулева информираност по отношение на хората с увреждания, бариерите, които могат да бъдат понасяни от клиентите с увреждания при използването на услугите на HORECA и възможните решения / стратегии, които биха могли да подпомогнат преодоляването на тези бариери. Нашето предложение има за цел да осигури неформално обучение (чрез обучението през целия живот) чрез посветен мобилен телефон Android (безплатно), който от една страна ще бъде свързан с портал за обучение, където младежите (главно 15-18, но и тези до 29-годишна възраст, които са настоящи служители или търсят работа в сектора на HORECA) могат да получават информация, насоки и стратегии за обслужване 24 часа в денонощието 7 дни в седмицата по достъпен и подходящ начин на клиентите с различни видове увреждания.
ВКЛЮЧВАНЕ, HORECA, ЛЕТНИ РАБОТНИЦИ, МЛАДЕЖ, ТУРИЗЪМ, ГРИЖА ЗА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ, ОБУЧЕНИЕ

Детайлна информация

Международен
Erasmus+ Център за развитие на човешките ресурси
90000,00 0,00

Координатор


Университетски център за управление на конфликти и организационни изследвания, СУ "Св. Климент Охридски"

проф. Снежана Илиева

Участващи подструктури на СУ "Св. Климент Охридски"


Ръководител(и) в СУ "Св. Климент Охридски"


Партньори на проекта



Научни прояви

<октомври 2018 г.>
пнвтсрчтптсбнд
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234