СУ "Св. Климент Охридски"

Научноизследователски проекти

Skip Navigation Links
 

Търсене

Новини

Вход в системата

 

 





>>Регистрация
>>Забравена парола

Ръководство


Иновативна платформа за интелигентни адаптивни видео игри за обучение (APOGEE)



20.12.2017 г. 20.12.2019 г.

През последните десетилетия дигиталните игри се доказаха като изключително интерактивни визуални медии, способни да интегрират знания, дидактически задачи и виртуални обекти по привлекателен и силно интерактивен начин. Видео игрите са в състояние да пресъздават както материални, така и нематериални културни артефакти, като осигуряват мощно и все по-голямо „потапяне“ и ангажираност чрез интегрирана форма на забавление и игра. Както развлеченията, така и сериозните видео игри могат да отразят човешката култура и да осигурят трансформативна културна игра, предлагаща самостоятелно обучение в контекста на играта, свободен избор на място, време и темпо на учене, както и възможностите за решаване на проблеми, системно мислене и сътрудничество между обучаемите. Специфичните особености на видеоигрите и използването на сценарии за учене чрез образователни игри правят този вид учене по-ефективно от традиционните подходи за обучение по отношение на мотивацията и ангажираността на учениците и по този начин водят до по-добри постижения. Проектът APOGEE има за цел създаване и практическо валидиране на иновативна отворена софтуерна платформа за конструиране на интелигентни адаптивни видео игри за обучение. Новаторските решения на платформата определят основните цели на проекта, както следва: • изграждане, генериране и персонализиране на образователни видеоигри, основаващи се на формален описателен модел, включващ семантично структуриране на дидактическо и динамично съдържание - този амбициозен въпрос се отнася до липсата на такива платформи и инструменти в глобален аспект. Особено за използване на платформата ще бъде създадена методология за улесняване на не-ИТ специалистите в създаването на видео игри за образование; • динамично адаптиране на характеристиките на създадените образователни видеоигри според резултатите, възбудата и емоционалното състояние на отделния играч - платформата ще позволи правилата на играта, динамиката и аудио-визуалните ефекти да бъдат адаптирани неявно по време на изпълнение към промените в модела на играча; • триизмерните виртуалните играчи (герои) в играта ще използват интелигентни агенти, които отговарят на въпросите на играча, като използват знания и факти, извлечени от лексически корпуси с учебно съдържания, като учебници и уеб страници; • валидирането както на методологията, така и на платформата за създаване на интелигентни адаптивни видеоигри ще се извърши чрез практически експерименти за създаване на игри за обучение по средновековна история на България от педагози и учители за оценка на използваемостта на платформата по отношение на използваемостта й от не- ИТ професионалисти и, от друга страна, възможностите за играене и обучение с интелигентните адаптивни видеоигри, конструирани с платформата; Проектът APOGEE има много важна интердисциплинарна мисия, която е съобразена със съвременните тенденции в развитието на сериозни игри за образование и целите на европейските изследователски програми като H2020.
видео игри, адаптивност, възбуда, емоция, интелигентни агенти, обучение с игри

Детайлна информация

Национален
Конкурс за финансиране на научни изследвания – 2017, ФНИ, МОН Министерство на образованието и науката
120000,00 0,00

Координатор


СУ "Св. Климент Охридски"

Боян Паскалев Бончев

Участващи подструктури на СУ "Св. Климент Охридски"



Ръководител(и) в СУ "Св. Климент Охридски"



Професор, bbontchev@fmi.uni-sofia.bg

Партньори на проекта



Научни прояви

<януари 2018 г.>
пнвтсрчтптсбнд
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234